Koopcentraal
Image default
Bedrijven

De reden waarom we werken

De reden waarom we werken is simpel. We werken om geld te verdienen, geld is nodig om te leven. We willen allemaal zo veel mogelijk geld zodat we ons geen zorgen hoeven te maken over ons leven en hoe we willen leven. Zonder salaris (en dus inkomen) wordt het leven onmogelijk. Je hebt geen huis om in te wonen, geen geld om eten te kopen. Werken is daarnaast een goede manier om met anderen mensen te socializen dan de mensen die je normaal om je heen hebt. Daarnaast kom je dan ook nog eens het huis uit, wat altijd wel goed is. Sommige mensen leven van salaris uitbetaling tot salaris uitbetaling. Ze hebben geen zin of gewoon niet de mogelijkheid om te sparen. Veel mensen kijken uit naar de salaris uitbetaling, meer dan anderen. Zij hebben geen extra spaargeld en als er niet wordt uitbetaald op de afgesproken datum, kunnen zij geen eten kopen. Dit is erg vervelend en daarom is het belangrijk dat er goede afspraken worden gemaakt tussen werknemer en werkgever.

Het kan natuurlijk voorkomen dat een bedrijf zo groot is dat er veel tijd gaat zitten in de administratie. Zulke grote bedrijven kunnen dit beter uitbesteden aan andere bedrijven die dit voor hun regelen. De loonservice moet wel nauwkeurig worden uitgevoerd anders kunnen er problemen ontstaan. Als er een goede salarisservice aanwezig is in een bedrijf zal dit niet alleen handig zijn voor het bedrijf zelf, maar ook voor de werknemers. Dit alles moet wel nauwkeurig gebeuren. Stel dat er een probleem is met het storten van de salarissen en de werknemers krijgen opeens minder loon gestort. Dit zal leiden tot grote ontevredenheid onder de werknemers en minder vertrouwen in de werkgevers. Het personeel zou zelfs een vergoeding kunnen vragen voor dit ongeval. Dit laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is een goede loonservice te hebben. Als een klein bedrijf deze fout maakt, is er alleen ontevredenheid onder de werknemers. Als echter een groot en bekend bedrijf zo een fout maakt is er niet alleen maar ontevredenheid onder werknemers, maar komt het ook in de media, wat imagoschade kan opleveren.

Voor meer info : http://www.cbbs.nl/