Koopcentraal
Image default
Bedrijven

Waarom bedrijfskleding?

Het streven naar verbetering is iets wat veel ondernemers doen. Elke dag kleine stapjes blijven maken om steeds een beetje beter te worden. Buiten deze kleine stapjes kunt u ook grote stappen maken. Soms is een organisatie toe aan iets nieuws, een soort frisse wind in de vorm van een verbetering. Vaak kost zo’n fris windje ontzettend veel geld, maar is het wel een uitstekende investering in uw onderneming. Een voorbeeld van zo’n uitstekende investering is de aanschaf van bedrijfskleding. Er wordt niet snel gedacht aan bedrijfskleding als investering, maar wij kunnen u bevestigen: dit is wel degelijk een hele goede investering. Waarom dit een goede investering is en welke voordelen bedrijfskleding met zich mee kunnen brengen zullen we in dit artikel bespreken. Geloof ons, na het lezen van dit artikel bent u helemaal om. 

Is het een billboard, of toch bedrijfskleding

U leest het goed, bedrijfskleding kan fungeren als waar reclamemiddel. Hoogstwaarschijnlijk kiest u ervoor om uw logo en huisstijl te verwerken op uw bedrijfskleding en dit maakt uw bedrijfskleding een geschikt reclamemiddel. Overal waar uw werknemers in uw bedrijfskleding lopen, van de supermarkt tot de stad, komen potentiële klanten in aanraking met uw organisatie. Maar hoe zit het dan precies met dat reclamemiddel? Dat zullen we u eens haarfijn uitleggen. Omdat de potentiële klant dus in aanraking komt met uw organisatie en het merk continu ziet, treedt de kracht van herhaling in werking. Hoe vaker de klant het merk voorbij ziet komen, hoe groter de onbewust voorkeurspositie van uw merk in het brein van de klant. Klanten zien uw merk onbewust als betrouwbaar en zullen sneller voor u kiezen wanneer ze uw product of dienst nodig hebben.

Gelijkheid op de werkvloer

Als ondernemer bent u er natuurlijk van op de hoogte hoe belangrijk gelijkheid onder de werknemers is. Dit gaat natuurlijk met vallen en opstaan, er zijn namelijk veel dingen die de gelijkheid op de werkvloer kunnen verstoren. Kleding is 1 van de dingen die deze gelijkheid kunnen doorbreken. Sommige collega’s verdienen meer dan andere collega’s en kunnen zich duurdere kleding permitteren. Dit komt de onderlinge sfeer niet ten goede en dus is er iets nodig. Bedrijfskleding biedt hierin uitkomst, aangezien iedereen vanaf dat moment dezelfde kleding draagt. Wanneer er sprake is van gelijkheid op de werkvloer is er vaak ook sprake van tevreden werknemers. Tevreden werknemers zijn van groot belang als het gaat om de uitstraling van uw organisatie. Intern beginnen is extern winnen, die uitdrukking klopt in dit geval precies.

Zie het als beroepskleding

In sommige gevallen noemen we bedrijfskleding liever beroepskleding. Buiten de interne en externe voordelen van bedrijfskleding kan de kleding ook van pas komen voor het verrichten van zwaar of gevaarlijk werk. Veel timmermannen dragen bijvoorbeeld broeken met kniebescherming. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van beroepskleding.

TIP: Voor bedrijfskleding kun je het best terecht bij Hurricane. Hurricane heeft een breed assortiment van hoge kwaliteit en veel verschillende opties.