Koopcentraal
Image default
Marketing

Meer aandacht voor je bedrijf, zonder geld! Zo doe je dat!

Er zijn allerlei manieren om uw bedrijf in de publiciteit te krijgen. Free publicity is een goede manier om zonder budget toch naamsbekendheid te genereren. Sommige van deze methoden, zoals de meeste advertenties, vereisen een grote financiële investering. Als iemand die betaalde diensten levert aan veel bedrijven, adviseer ik klanten om geen gratis strategieën over het hoofd te zien. Door te bezuinigen, kunt je meer onderscheiden en gefocust op hoe jij je Marketingbudget uitgeeft. Hier zijn enkele creatieve gratis strategieën om de wereld kennis te laten nemen van uw bedrijf.

 

Hoe je persberichten kunt verspreiden

Grote bedrijven versturen voortdurend persberichten. Veel kleine en middelgrote bedrijven zijn zich er echter niet van bewust dat ze ook van deze tactiek gebruik kunnen maken. Hoewel je iemand kunt inhuren om je persberichten te maken, is het niet moeilijk om het zelf te doen. Ga naar een site waar je gratis bereik kunt krijgen. Negeer de lokale media daarbij natuurlijk niet! Leer de juiste opmaak en informeer de diverse media als je ook maar iets te melden hebt. Houd in gedachten dat persberichten moeten worden geschreven als nieuws en niet als advertenties.

 

Videomateriaal creëren

Video is een sterke marketingtool. Het is sinds de opkomst een steeds belangrijker middel om je doelgroep aan te spreken. Bedrijven maken er dan ook gretig gebruik van!

Je hebt ook niet gek veel materiaal nodig om echt goede video’s te maken. Sterker nog. Content met een amateuristisch uiterlijk heeft in sommige gevallen de voorkeur voor de eindgebruiker omdat het er toch net iets authentieker uit ziet!

 

In elke branche kun je relevante content maken voor je klanten. Heb je een restaurant? Maak dan receptenvideo’s of geef je klanten een kijkje in de keuken. Heb je een boerderij? Hoe leuk is het dan om een vlog te maken over hoe je koeien melkt? Wedden dat mensen er naar kijken!