“De winnaar is degene die slimmer en wendbaarder is, en niet degene die meer geld heeft.” De wijsheid van de bossen De belangrijkste intriges voor het promoten van uw product vandaag is het verlagen van het budget voor het promoten en toepassen van nieuwe werkmethoden, bijvoorbeeld Guerrilla Marketing. Op dit moment is deze methode een soort redder in nood: promotie zonder hoge kosten. Natuurlijk heeft u of iemand die u kent de laatste tijd guerrilla-technieken gebruikt, maar de omstandigheden zijn veranderd en de neiging tot “guerrilla” wordt manisch, dat wil zeggen obsessief. Ik raad je aan om goedkope, creatieve guerrilla-methoden te gebruiken. Dit geeft ten eerste de nodige stimulans om uw producten te promoten, ten tweede voorkomt het zoeken naar geld dat er nog niet is en ten derde zal het uw klanten verrassen, wat betekent dat het op u zal regenen. Iemand denkt dat deze methode bedoeld is voor kleine en niet innemende, maar zelfs zakelijke reuzen gebruiken het: IBM, Microsoft, Volvo, Mercedes, Adobe, American Express, Procter & Gamble, Nissan, Kodak, enz. En in tijden van crisis groeit de populariteit van low-budget tools alleen maar … De enige beperking is dat deze tool is gericht op gemaakte producten. Voor nieuwe en / of gewijzigde producten wordt een mix van verschillende advertentiemedia gebruikt. Laten we hier verder over praten. Wat is er nog meer goed aan de methoden van partizanen? Vrijwel alle methoden die kunnen worden gebruikt, zijn meten. U kunt elke verzonden oproep, fax en e-mail volgen of elke verkoop registreren. We meten alles! Zijn we winstgevend of niet? En het geeft een gevoel van controle over de crisis en hun bedrijf. De concurrent is je “vriend, kameraad en broer”! Relaties met concurrenten zijn altijd spannend. Maar in plaats van te vechten met hun concurrenten, zoeken aanhangers van guerrillamarketing naar mogelijkheden om met hen samen te werken. Dit is de marketing van een vereniging die niet eerder was gefuseerd. Ook hier past de crisis bij. Dergelijke marketing wordt gebruikt om allianties tussen bedrijven te creëren, waardoor bedrijven elkaar ten eerste kunnen ondersteunen, ten tweede gezamenlijk de omzet verhogen en ten derde het marketingbudget, dat nog overblijft, effectiever verdelen. Hoe begin je een “partizanenoorlog”? Bij guerrillamarketing worden geen klassieke marketingmethoden gebruikt. Een marketingplan dat door veel bedrijven wordt opgesteld, werkt hier bijvoorbeeld niet. We hebben snelheid en druk nodig. Neem daarom een paar basispunten. Dit is hoe ze eruit zien: Bepaal uw doelgroep. Wie zijn de kopers? U kunt veel tijd en geld besteden aan het “zoeken” van de verkeerde potentiële kopers of het adverteren in de verkeerde publicaties. En dit is niet mogelijk. Bepaal welke guerrillamarketingtools op een bepaald moment nodig zijn. Bepaal uw marketingbudget. Voor veel van deze marketingtools is een klein budget nodig. Zeggen dat je hier geen geld voor nodig hebt, is niet helemaal waar, je hebt wel geld nodig. Guerrilla-principes De basisprincipes van het guerrilla-overlevingsspel kunnen als volgt worden samengevat:
Hoe passen gerenommeerde bedrijven deze principes toe? Voorbeeld Marketingdirecteur van Avaya “Voor b2b-marketing zijn veel van de methoden die nu gewoonlijk guerrilla worden genoemd, gewoonweg essentieel. Bijvoorbeeld de IT-markt. Het is vaak geen product, geen product of een bedrijfssysteem dat een bepaalde bedrijfsfunctie automatiseert die hier wordt verkocht. Maar de positie van uw product in de hele branche, en vooral – in de harten van de leveranciers die aan dit product zijn gebonden. Waarom is Bill Gates onoverwinnelijk? Omdat hij overwoekerd was met een armada van partners die profiteren van het feit dat hij onoverwinnelijk was. Het heeft helemaal geen zin om hier traditionele advertenties aan te bieden, we investeren uitsluitend in gratis training voor partners – maar ze moeten nog steeds studeren, om hun kwalificaties niet te verliezen, in seminars over hun producten, en we nemen ook deel aan alle gespecialiseerde conferenties als een van de sprekers. “ Liefde voor de pers Uw potentiële kopers lezen thematische tijdschriften en / of zakelijke tijdschriften. Als u een artikel over uw bedrijf, zijn producten afdrukt of interessante informatie geeft, dan zal het vertrouwen van kopers in u duidelijk toenemen. Praat echter met redacteuren en sectiemoderatoren over welke informatie nodig is. “Tweedehands” nieuws is voor niemand interessant. Dit zijn geen auto’s.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html |